انواع گیره و بست

قلابدار

گیره ها معمولاً برای اطمینان از بستن یک چیز به شی دیگر استفاده می شوند. گیره های شیلنگ و گیره های لوله از جمله گیره های پرمصرف هستند. اگرچه هر دو گیره نامیده می شوند ، اما عملکرد آنها بسیار متفاوت است: گیره های شلنگ جهت ایمنی هستند ، در حالی که گیره های لوله فقط برای محکم کردن هستند. توضیح هر دو به طور خلاصه در زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که برخی از “اتصال دهنده ها” به عنوان “کلیپس” نیز شناخته می شوند.

گیره شیلنگ

گیره شیلنگ برای محکم کردن شیلنگ به اتصالات و لوله ها استفاده می شود. اتصال دهنده های فلزی اغلب از انواع مختلف موجود استفاده می شوند. برای شل و محکم کردن نوار گیره از پیچ استفاده می شود. ممکن است برای نصب گیره بر روی شیلنگ ها و لوله نوار گیره کاملاً آزاد شود و با استفاده از پیچ گوشتی یا ابزارهای دیگر ، تنظیم و باز شوند.

اندازه گیره را با مقدار قطر گیره در اینچ یا با اندازه SAE تعیین کرد. گیره های سری استاندارد با مشخصات SAE مطابقت دارند یا از آن فراتر می روند. سری های مینیاتور کوچکتر هستند و برای استفاده در محوطه های تنگ مناسب ترند. لوله ها را با قطر ۱۶ فوت می بندند.

گیره های شیلنگ فولاد ضد زنگ دارای یک پیچ و محفظه آبکاری شده برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی هستند. از آنجا که تمام اجزا از فولاد ضد زنگ تشکیل شده اند . اتصال دهنده های فولاد ضد زنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند.

هنگام استفاده از این گیره ها روی شلنگ های نرم مانند سیلیکون ، احتیاط کنید و از سفت شدن پوست جلوگیری کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که گیره شلنگ مناسب را برای استفاده خود انتخاب کرده اید.

گیره لوله

گیره های لوله برای محکم کردن لوله های کوچک در دیوارها و سایر سطوح استفاده می شود. این گیره ها که به گیره کابل نیز معروف هستند ، اغلب با سیم و کابل استفاده می شوند. این گیره های حلقه ای فلزی به صورت پیچ نصب شده و از روکش وینیل برای کمک به عایق بندی لوله ها و سیم ها بهره می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *