کاربرد انکر بولت

انکربولت هیلتی

انکر بولت برای اتصال عناصر سازه ای و غیر سازه ای به بتن استفاده می شود. اتصال را می توان با اجزای مختلف مختلف ایجاد کرد: انکر بولت (که به آنها اتصال دهنده ها نیز گفته می شود) ، صفحات فولادی یا سخت کننده ها. انکر بولت انواع مختلف بار را انتقال می دهد: نیروهای کششی و نیروهای برشی.

ارتباط بین عناصر سازه ای را می توان با ستون های فولادی متصل به یک پایه بتن مسلح نشان داد. مورد متداول یک عنصر غیر سازه ای متصل به یک سازه ، اتصال بین یک سیستم نما و یک دیوار بتونی مسلح است.

ساده ترین و قوی ترین شکل انکر بولت که معروف شده است ، این گونه می باشد که انتهای تعبیه شده آن متشکل از یک پیچ و واشر سر شش ضلعی استاندارد ، ۹۰ خم و نوعی فلنج . آخرین مورد در سازه های کامپوزیتی بتن-فولاد به عنوان اتصالات برشی استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان به ماشین های لنگر کف بتونی و پایه های بتونی ساختمانها اشاره کرد. کمکهای معمول یکبار مصرف ، به طور عمده از پلاستیک ، برای ایمن سازی و تراز کردن لنگرهای ریخته شده در محل قبل از قرار دادن بتن تولید می شود. علاوه بر این ، موقعیت آنها نیز باید با طرح تقویت کننده هماهنگ شود. انواع مختلفی از لنگرهای بازیافتی را می توان از هم تفکیک کرد:

درج های بالابر: برای عملیات بلند کردن تیرهای RC ساده یا پیش تنیده استفاده می شود. درج می تواند یک میله رزوه ای باشد. همچنین به پیچ و مهره (کوهنوردی) مراجعه کنید.
کانال های لنگر: در اتصالات بتنی پیش ساخته استفاده می شود. کانال می تواند یک شکل فولادی نورد گرم یا سرد باشد که در آن یک پیچ T ​​شکل قرار داده شده است تا بار را به مواد پایه منتقل کند.
گل میخ سردار: از یک صفحه فولادی با گل میخ های سر جوش داده شده تشکیل شده است (میله رزوه شده را نیز ببینید).
آستین های رزوه دار: از لوله ای با نخ داخلی تشکیل شده است که به داخل بتن لنگر می اندازد.
برای همه نوع لنگرهای ساخته شده در محل ، مکانیسم های انتقال بار مکانیکی است ، یعنی قسمت تعبیه شده لنگرها در انتقال بتن و بار اعمال شده (محوری یا برشی) از طریق فشار تحمل در منطقه تماس در صورت شکست نیروی تحمل خالص ، سطح فشار تحمل می تواند بیش از ۱۰ برابر مقاومت فشاری بتن باشد. از لنگرهای نوع ریخته گری شده در مصالح ساختمانی که در اتصالات ملات مرطوب هنگام تخمگذار بلوک های آجری و ریخته گری (CMU) قرار می گیرند ، استفاده می شود

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Anchor_bolt

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *