چگونه پیچ زنگ زده را باز کنیم؟

پیچ زنگ زده

با گذشت زمان ، اجسام فلزی در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرند. تعویض جسمی که توسط پیچ های خورده شده محکم شده است ، می تواند به یک مشکل و معضل تبدیل شود. چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای از بین بردن خوردگی پیچ استفاده کنید تا بتوانید با موفقیت کار خود را انجام دهید.

یکی از راه ها استفاده از مایعاتی است که خوردگی را در خود حل می کنند. مثلا استفاده از روان کننده WD-40 که یک محصول شیمیایی استمی تواند مفید باشد. البته می توان از مایعاتی مانند پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) یا آب لیمو برای این کار استفاده کرد. اکنون سر پیچ و محل مورد نیاز را به محلول آغشته کنید سپس با چکش به آرامی به پیچ ضربه بزنید. این ضربه باعث می شود تا محلول در شیارهای پیچ نفوذ کند و خوردگی را در خود حل کند.

روش دیگر این است که با چکش به سر پیچ ضربه بزنید تا پیچ شل شود. زنگ زدگی و خوردگی بین پیچ و سطحی که پیچ به آن بسته شده لایه ای را ایجاد می کند در نتیجه ضربان چکش می تواند باعث فروریختن این لایه شده و پیچ شل شود.

در صورتی که جسم که پیچ به آن بسته شده است از فلز ساخته شده باشد، آن جسم را گرم کنید. گرم شدن فلز اطراف پیچ باعث می شود که جسم منبسط شود لایه خوردگی بین جسم و پیچ را بشکند. روی سر پیچ را با چکش بزنید تا این لایه بیشتر شکسته شود. توجه کنید که اگر یک ماده حل کننده قابل اشتعال را روی پیچ قرار داده اید تا سعی کنید آن را شل کنید ، از این مرحله استفاده نکنید.

راه دیگری که وجود دارد استفاده از دستگاه استخراج کننده پیچ است. اگر سر پیچ تا حدی آسیب دیده باشد که نتوانید انتهای پیچ گوشتی را درون سر پیچ قرار دهید، باید از دستگاه استخراج کننده استفاده کنید.  برای این کار با مته فلزی کبالت به آرامی در پیچ سوراخ ایجاد کنید. استخراج کننده پیچ را در مته قرار دهید (استخراج کننده پیچ در اصل یک مته است که در جهت مخالف یک مته استاندارد ساخته شده است). مته را به حالت معکوس تغییر دهید و نوک آن را در سوراخ ایجاد شده در قسمت بالای پیچ قرار دهید. ماشه را فشار دهید تا دریل با سرعت بسیار کمی آغاز شود و اجازه دهید که استخراج کننده و مته پیچ را از جسم خارج کنند.

فروشگاه پیچ و مهره مهربولت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *