چگونه پیچ های برنجی را پاک کنیم؟

پیچ های برنجی

پیچ های برنجی جلوه ای از ظرافت عتیقه را به خانه شما می افزایند. با گذشت زمان ، آنها کثیف می شوند و رنگ سبز مایل به آبی پیدا می کنند. روش های مختلفی برای تمیز کردن پیچ وجود دارد ، از جمله برخی روش های طبیعی! اگر تصمیم دارید پیچ ها را ذخیره کنید ، ابتدا با تمیز کردن صحیح آنها می توانید آن را برای زمان استفاده آماده نگه دارید.

روش طبیعی

پاک کننده های مختلفی برای این کار وجود دارد. ابتدا آلودگی های سطح را با آب و مایع ظرفشویی بشویید. پس از خشک شدن پیچ آن را با لیمو مالش دهید و یا روی آن را با خمیر ساخته شده از نمک، آرد، آب و آب لیمو یا سرکه سفید بپوشانید. وقتی خمیر خشک شد، شیارها و قسمت بالای پیچ را با مسواک خیس بسابید (دقت کنید که این کار را به آرامی انجام دهید زیرا نمک باعث ایجاد خراش در پیچ می شود) و در نهایت با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. لازم به ذکر است که از سس کچاپ هم می توان استفاده کرد.

روش شیمیایی

اگر روش طبیعی مورد رضایت شما نیست می توانید مقداری آب گرم را با مقداری آمونیاک (هشت واحد آمونیاک با ده واحد آب) در یک کاسه مخلوط کنید. پس از خیساندن پیچ ها در آن، آنها را با مسواک بسابید و با آب تمیز بشویید، سپس اجازه دهید خشک شوند.البته به جای استفده از آمونیاک می توانید از سفید کننده نیز استفاده کنید (یک واحد سفید کننده را با دو واحد آب مخلوط کنید). لازم به ذکر است که به هنگام استفاده از این روش از دستکش استفاده کنید.

پرداخت

بعد از تمیز شدن پیچ ها نوبت به روشن و براق شدن آنها می رسد. اگرچه می توانید لاک برنجی خریداری کنید، ولی روش هایی وجود دارد که می توانید خودتان آن را تهیه کنید. جوش شیرین و روغن دانه کتان را مخلوط کرده و با یک پارچه میکروفیبر آن را به شدت روی پیچ بمالید. یک لایه نازک از واکس خودرو را به پیچ بمالید و پاک کنید. ایده دیگر این است که مقداری سرکه را گرم کنید ، یک پارچه را در سرکه فرو ببرید و سپس در نمک قرار دهید و پارچه را روی پیچ های برنجی بکشید.

فروشگاه پیچ و مهره مهربولت

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *